صاحبجمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود رمان - رمان ماه کامل می شود از فریبا وفی - رمانی جذاب و عالی از فریبا وفی

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

ماه کامل میشود

 

رمان ماه کامل می شود اثر فریبا وفی نویسنده ی معاصر و متولد سال ۱۳۴۱ شمسی در شهر تبریز است.

فریبا وفتی نویسندگی را از سال های جوانی خود آغاز کرد و تا کنون آثار متعددی از جمله مجموعه داستان و رمان به چاپ رسانده است. حتی وقتی می خندیم، در عمق صحنه، در راه ویلا، همه ی افق و بی باد بی پارو عناوین مجموعه داستان های کوتاه این بانوی نویسنده است. از رمان های وی نیز می توان به کتاب های ترلان، رازی در کوچه ها، پرنده ی من، رویای تبت و بعد از پایان اشاره کرد.

داستان رمان ماه کامل می شود درباره ی دختری سی و پنج ساله به نام بهاره است. بهاره که دختری خجالتی، آرام و درون گرا است با برادرش بهادر در تهران زندگی می کند. در جایی از کتاب از زبان خود بهاره می خوانیم که “لذت بردن از زندگی هنر بود و من توی این یکی بدجوری خنگ بودم.”

در تمام طول داستان اطرافیان و دوستان بهاره سعی در ایجاد شور و هیجان در زندگی بهاره دارند. در نهایت یکی از دوستان بهاره به نام فرزانه، او را ترغیب می کند که برای ایجاد تنوع در زندگی اش به ترکیه سفر کند و با مردی به نام بهنام آشنا شود. فرزانه سعی دارد بهاره را برای عاشق شدن و ایجاد یک رابطه و لذت بردن از زندگی اش آماده کند.

نکته ی جالب این رمان این است که شروع داستان در واقع انتهای آن است و جایی است که بهاره از ترکیه و ملاقات با بهنام برگشته است. البته نویسنده سعی کرده است که مخاطب در همان ابتدای رمان، دلیل سفر بهاره را به ترکیه متوجه نشود و به نوعی سعی دارد که سفر بهاره را سفری کاری نشان دهد. برای رسیدن به این هدف خانم فریبا وفی تعلیق زیادی را ایجاد کرده است و می توان گفت که در رسیدن به هدفش موفق بوده است.

فریبا وفی از آن دست نویسندگانی است که قلم بسیار خوبی دارند و در تمام کتاب هایشان می توان جملات زیبای بسیاری را پیدا کرد. جملاتی که باید آن ها را بارها خواند و فکر کرد. رمان ماه کامل می شود نیز از این جملات قصار خالی نیست و در هر صفحه ی کتاب می توان چند خطی از آن ها را پیدا کرد.ماه کامل می شود – فریبا وفی

به این پست امتیاز دهید.
Likes4Dislikes2
دانلود باکس
مشاهده با QR کد
نظرات و ارسال نظر