صاحبیکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود کتاب ارث به صورت کامل همراه ترجمعه کامل و ناب از متن عربی

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.

شرح کتاب ارث

 ارث از نهادهای وابسته به احوال شخصیه است و مقررات آن اساسا از آداب ، رسوم ، اعتقادات قومی و مذهبی برخاسته است . به این دلیل مقررات راجع به آن کلا از فقه امامیه اقتباس شده و برخلاف فصول مربوط به تعهدات ، در وضع موارد راجع به ارث ، قوانین بیگانه مورد توجه قرار نگرفته است .
نویسندگان قانون مدنی ایران ، مسائل و احکام ارث را در موارد ۸۶۱ تا ۹۴۹ این قانون به شیوه ای ظریف و جالب و با تکیه بر عقاید مشهور فقهی بیان کرده اند . با این وصف چنان که در این کتاب بررسی شده است ، در برخی از موارد قانونی ، اشتباهاتی به چشم می خورد که از دقت در محتوای سایر مواد مشخص می گردد .
اگر چه مقررات ارث به ریاضیات در سطح عادی آن ، به عنوان یک دانش کاربردی ، وابسته است ، مباحث آن و دست یابی به تسلط بر مسائل آن ، بخصوص با کمک گرفتن از قواعد ارث ، برای دانشجویان و دانش پژوهان رشته حقوق هرگز کار سختی نیست . بدیهی است مطالعه ، تدریس و برگزاری امتحانات درس ارث ، مانند سایر ابواب حقوق مدنی ، زمانی کارساز و ارزشمند خواهد بود که به صورت طرح مسائل و با تکیه بر نیروی استنباط انجام شود ، نه به صورت حفظ مسائل .
در این کتاب پس از طرح مباحث شرایط ، موانع و چگونگی ارث ، فروض مختلف ارث محاسبه سهام وراث طبقات سه گانه بیان شده است .
هر چند مطالعه تطبیقی در مقررات مربوط به احوال شخصیه معمول نیست در مواردی محدود تطبیق مسائل ارث قانون مدنی ایران با مقررات ارث کشور فرانسه ، سودمند به نظر رسیده و انجام شده است .
به این پست امتیاز دهید.
Likes8Dislikes13
دانلود باکس
مشاهده با QR کد
نظرات و ارسال نظر